top of page

• VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY •

Všeobecné obchodné podmienky JURAS FACILITY s.r.o. pod značkou 4PLUS1 Dizajnový nábytok. 

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto všeobecné podmienky dodávky nábytku spoločnosťou JURAS FACILITY s.r.o. pod značkou 4PLUS1 Dizajnový nábytok sú neoddeliteľnou súčasťou každej potvrdenej objednávky na dodávku nábytku, čím vzniká medzi objednávateľom a dodávateľom záväzný zmluvný vzťah.

  2. Dodávateľ sa zaväzuje vyrobiť a dodať objednávateľovi nábytok podľa špecifikácie uvedenej v potvrdenej objednávke, dojednanej na základe vypracovaných vizualizácií prípadne objednávateľom dodanej dokumentácie, osobného stretnutia a zamerania.

  3. Objednávateľ sa zaväzuje dodaný nábytok prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu.

  4. Dodávateľ vybavuje objednávky v poradí, v akom prichádzajú.

 

2. DODACÍ TERMÍN A MIESTO DODANIA

  1. Objednaný nábytok bude objednávateľovi dodaný  v lehote určenej dodávateľom, ak v objednávke nie je uvedené inak. Tieto lehoty sa počítajú od pripísania preddavku / zálohovej platby na účet dodávateľa.

  2. Konkrétny termín dodania nábytku (deň a hodina) bude upresnený telefonicky alebo e-mailom po zhotovení nábytku.

  3. Ak dodávateľ zistí, že nebude môcť dodržať dodací termín, je povinný bez zbytočného odkladu o tom informovať (telefonicky alebo e-mailom) objednávateľa a súčasne mu oznámiť náhradný termín dodania nábytku / dokončovacích prác.

  4. Miesto dodania nábytku je uvedené v objednávke.

  5. Možnosť zamerania presných rozmerov, t.j. ukončené omietky a minimálne zadefinovaná skladba podláh, pri kúpeľniach obklady a dlažby, zárubne a/alebo zadefinovaný presný rozmer všetkého čo by neskôr mohlo spôsobovať prekážku.

  6. Stavebná pripravenosť pre montáž (finálne ukončené stavebné, maliarske či akékoľvek práce, ktoré by mohli zasahovať či prekážať pri montáži. Finálne dokončené nášľapné vrstvy na podlahách).

  7. Miesto realizácie je čisté a riadne pripravené na montážne práce.

  8. Objednávateľ je povinný si sám zabezpečiť prostredie realizácie tak, aby počas montážnych prác nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu (riadnym prekrytím podláh, ich očistením počas montážnych prác či maľovaných stien a pod.).

  9. Dodávateľ nezodpovedá za poškodenie podlahových plôch či stien, pokiaľ si objednávateľ riadne nesplnil podmienky v bode č. 8 tohto odseku č.2.

  10. Termíny, ktoré sa automaticky posúvajú v prípade:

a) vyššej moci (neočakávané prírodné a iné javy),

b) v prípade zmien a rozsahu podľa pokynov objednávateľa,

c) ak zhotoviteľ neobdrží včas výkresy, špecifikácie alebo iné informácie, ktoré je objednávateľ povinný predložiť z hľadiska dohodnutého harmonogramu a v dohodnutých termínoch.

d) ak objednávateľ mešká s povinnosťami v zmysle bodu 5 a 6.

e) ak sa zhotoviteľovi predĺžili montážne práce v predchádzajúcej objednávke a nastal tzv. časový sklz.

 

3. DOPRAVA A MONTÁŽ, ODOVZDANIE A PREVZATIE

  1. Dodávateľ zabezpečuje dopravu a odbornú montáž dodaného nábytku v mieste dodania. Dodávateľ nezabezpečuje zapojenie drezov, batérií a elektrospotrebičov do siete alebo rozvodov ZTI. Cena za dopravu a montáž sa dojednáva v objednávke. V prípade, ak si objednávateľ zabezpečuje dopravu a montáž nábytku svojpomocne, dodávateľ nezodpovedá za vady spôsobené pri doprave alebo neodbornou montážou.

  2. Pri odovzdaní a prevzatí nábytku bude vyhotovený dvojmo preberací protokol, ktorý podpíšu obidve zmluvné strany. Každá strana si ponechá jeden rovnopis.

 

4. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUKA

  1. Dodávateľ poskytuje záruku na dodaný nábytok v trvaní 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia nábytku.

  2. Ako záručný list slúži preberací protokol.

  3. Dodávateľ nezodpovedá za jemné odchýlky vo farebných odtieňoch nábytku, ako pri striekaných povrchoch tak i dyhovaných a masívnych, nakoľko sa jedná o prírodný materiál.

  4. Dodávateľ si vyhradzuje právo na malé technické či dizajnové zmeny zhotoveného nábytku.

  5. Dodávateľ prehlasuje, že vizualizácia nemusí 100% zodpovedať reálnemu vyhotoveniu a objednávateľ to berie na vedomie.

 

5. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť,  je objednávateľ oprávnený požadovať bezplatné odstránenie vady. Dodávateľ je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote.

  2. Za vadu sa nepovažuje rozdielne estetické vnímanie. 

  3. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa nábytok mohol podľa objednávky riadne užívať ako vec bez vady, má objednávateľ právo na zhotovenie náhradného kusu nábytku.

  4. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu dodaného nábytku, má objednávateľ právo po dohode na primeranú zľavu.

  5. Práva zo zodpovednosti za vady sa musia uplatniť u dodávateľa v záručnej dobe; inak práva zaniknú. Dodávateľ je povinný vydať objednávateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy.

 

6. PLATOBNÉ PODMIENKY

  1. Objednávateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi cenu za dodaný nábytok (vrátane DPH v zákonnej sadzbe).

  2. Objednávateľ poskytne dodávateľovi preddavok / zálohovú platbu na cenu nábytku vo výške 70 % z celkovej ceny s DPH.

  3. Dodací termín na nábytok začne plynúť až odo dňa pripísania preddavku na účet dodávateľa.

  4. Doplatok ceny objednávateľ zaplatí v hotovostí alebo okamžitým bankovým prevodom a to bezodkladne počas začatia montážnych prác.

  5.  V prípade vyhotovenia viacero kusov nábytku objednávateľ zaplatí za dielo  v hotovosti alebo okamžitým bankovým prevodom a to bezodkladne počas montážnych prác, ktoré sa budú blížiť k polovici montážnych prác.

  6. Objednávateľovi  bude  odovzdaná prípadne elektronický zaslaná na e-mail faktúra - daňový doklad.

  7. V prípade neuhradenia faktúry, budú montážne práce stopnuté a budú pokračovať opäť po úhrade. 

  8. V prípade ak k úhrade nedôjde ani do troch dní odo dňa výzvy, zhotoviteľ pristupuje k demontáži nábytkov. V prípade uhradenia faktúry po demontážnych prácach si objednávateľ hradí opätovnú montáž nábytku sám. 

  9. Ak si objednávateľ neprevezme nábytok do piatich dní od dohodnutého dodacieho termínu, je povinný zaplatiť dodávateľovi doplatok ceny do výšky 90 % z celkovej ceny nábytku. Zostávajúcich 10 % objednávateľ uhradí pri prevzatí nábytku. 

 

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A ZMLUVNÉ POKUTY

  1. Objednávateľ môže až do zhotovenia objednávky od zmluvy odstúpiť; je však povinný zaplatiť dodávateľovi sumu, ktorá pripadá na práce už vykonané.

  2. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomne a musí byť doručené druhej zmluvnej strane do vlastných rúk. V listine o odstúpení musia byť uvedené dôvody odstúpenia. Odstúpenie je účinné doručením druhej zmluvnej strane.

  3. Odovzdávateľ nezodpovedá za nerovnosť stien a podláh pri montážnych prácach.  V prípade nutnosti prerábania nábytkov skrz  tieto skutočnosti, zákazníkovi môžu byť naúčtované extra poplatky za riešenie tohto problému a predĺženia času montážnych prác v sume 25€/hod na osobu.

 

8. OSOBITNÉ USTANOVENIA

  1. V prípade objednávky atypického výrobku alebo na žiadosť objednávateľa dodávateľ vyhotoví návrhovú výkresovú dokumentáciu/ vizualizáciu, ktorú predloží objednávateľovi na odsúhlasenie. Objednávateľ svoj súhlas s dokumentáciou vyjadrí podpisom výkresovej dokumentácie/ vizualizácie alebo emailovým odsúhlasením zaslaného podkladu. 

 

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Vzťahy, ktoré nie sú v týchto podmienkach alebo v objednávke výslovne upravené, sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalších platných právnych predpisov.

  2. Započítanie vzájomných pohľadávok a záväzkov nie je možné.

bottom of page