• VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY •
Všeobecné obchodné podmienky JURAS FACILITY s.r.o. pod značkou 4PLUS1 Dizajnový nábytok.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
-
Tieto všeobecné podmienky dodávky nábytku spoločnosťou JURAS FACILITY s.r.o. pod značkou 4PLUS1 Dizajnový nábytok sú neoddeliteľnou súčasťou každej potvrdenej objednávky na dodávku nábytku, čím vzniká medzi objednávateľom a dodávateľom záväzný zmluvný vzťah.
-
Dodávateľ sa zaväzuje vyrobiť a dodať objednávateľovi nábytok podľa špecifikácie uvedenej v potvrdenej objednávke, dojednanej na základe vypracovaných vizualizácií prípadne objednávateľom dodanej dokumentácie, osobného stretnutia a zamerania.
-
Objednávateľ sa zaväzuje dodaný nábytok prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu.
-
Dodávateľ vybavuje objednávky v poradí, v akom prichádzajú.
2. DODACÍ TERMÍN A MIESTO DODANIA
-
Objednaný nábytok bude objednávateľovi dodaný v lehote určenej dodávateľom, ak v objednávke nie je uvedené inak. Tieto lehoty sa počítajú od pripísania preddavku / zálohovej platby na účet dodávateľa.
-
Konkrétny termín dodania nábytku (deň a hodina) bude upresnený telefonicky alebo e-mailom po zhotovení nábytku.
-
Ak dodávateľ zistí, že nebude môcť dodržať dodací termín, je povinný bez zbytočného odkladu o tom informovať (telefonicky alebo e-mailom) objednávateľa a súčasne mu oznámiť náhradný termín dodania nábytku / dokončovacích prác.
-
Miesto dodania nábytku je uvedené v objednávke.
-
Možnosť zamerania presných rozmerov, t.j. ukončené omietky a minimálne zadefinovaná skladba podláh, pri kúpeľniach obklady a dlažby, zárubne a/alebo zadefinovaný presný rozmer všetkého čo by neskôr mohlo spôsobovať prekážku.
-
Stavebná pripravenosť pre montáž (finálne ukončené stavebné, maliarske či akékoľvek práce, ktoré by mohli zasahovať či prekážať pri montáži. Finálne dokončené nášľapné vrstvy na podlahách).
-
Miesto realizácie je čisté a riadne pripravené na montážne práce.
-
Objednávateľ je povinný si sám zabezpečiť prostredie realizácie tak, aby počas montážnych prác nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu (riadnym prekrytím podláh, ich očistením počas montážnych prác či maľovaných stien a pod.).
-
Dodávateľ nezodpovedá za poškodenie podlahových plôch či stien, pokiaľ si objednávateľ riadne nesplnil podmienky v bode č. 8 tohto odseku č.2.
-
Termíny, ktoré sa automaticky posúvajú v prípade:
a) vyššej moci (neočakávané prírodné a iné javy),
b) v prípade zmien a rozsahu podľa pokynov objednávateľa,
c) ak zhotoviteľ neobdrží včas výkresy, špecifikácie alebo iné informácie, ktoré je objednávateľ povinný predložiť z hľadiska dohodnutého harmonogramu a v dohodnutých termínoch.
d) ak objednávateľ mešká s povinnosťami v zmysle bodu 5 a 6.
e) ak sa zhotoviteľovi predĺžili montážne práce v predchádzajúcej objednávke a nastal tzv. časový sklz.
3. DOPRAVA A MONTÁŽ, ODOVZDANIE A PREVZATIE
-
Dodávateľ zabezpečuje dopravu a odbornú montáž dodaného nábytku v mieste dodania. Dodávateľ nezabezpečuje zapojenie drezov, batérií a elektrospotrebičov do siete alebo rozvodov ZTI. Cena za dopravu a montáž sa dojednáva v objednávke. V prípade, ak si objednávateľ zabezpečuje dopravu a montáž nábytku svojpomocne, dodávateľ nezodpovedá za vady spôsobené pri doprave alebo neodbornou montážou.
-
Pri odovzdaní a prevzatí nábytku bude vyhotovený dvojmo preberací protokol, ktorý podpíšu obidve zmluvné strany. Každá strana si ponechá jeden rovnopis.
4. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUKA
-
Dodávateľ poskytuje záruku na dodaný nábytok v trvaní 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia nábytku.
-
Ako záručný list slúži preberací protokol.
-
Dodávateľ nezodpovedá za jemné odchýlky vo farebných odtieňoch nábytku, ako pri striekaných povrchoch tak i dyhovaných a masívnych, nakoľko sa jedná o prírodný materiál.
-
Dodávateľ si vyhradzuje právo na malé technické či dizajnové zmeny zhotoveného nábytku.
-
Dodávateľ prehlasuje, že vizualizácia nemusí 100% zodpovedať reálnemu vyhotoveniu a objednávateľ to berie na vedomie.
5. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
-
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, je objednávateľ oprávnený požadovať bezplatné odstránenie vady. Dodávateľ je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote.
-
Za vadu sa nepovažuje rozdielne estetické vnímanie.
-
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa nábytok mohol podľa objednávky riadne užívať ako vec bez vady, má objednávateľ právo na zhotovenie náhradného kusu nábytku.
-
Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu dodaného nábytku, má objednávateľ právo po dohode na primeranú zľavu.
-
Práva zo zodpovednosti za vady sa musia uplatniť u dodávateľa v záručnej dobe; inak práva zaniknú. Dodávateľ je povinný vydať objednávateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy.
6. PLATOBNÉ PODMIENKY
-
Objednávateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi cenu za dodaný nábytok (vrátane DPH v zákonnej sadzbe).
-
Objednávateľ poskytne dodávateľovi preddavok / zálohovú platbu na cenu nábytku vo výške 70 % z celkovej ceny s DPH.
-
Dodací termín na nábytok začne plynúť až odo dňa pripísania preddavku na účet dodávateľa.
-
Doplatok ceny objednávateľ zaplatí v hotovostí alebo okamžitým bankovým prevodom a to bezodkladne počas začatia montážnych prác.
-
V prípade vyhotovenia viacero kusov nábytku objednávateľ zaplatí za dielo v hotovosti alebo okamžitým bankovým prevodom a to bezodkladne počas montážnych prác, ktoré sa budú blížiť k polovici montážnych prác.
-
Objednávateľovi bude odovzdaná prípadne elektronický zaslaná na e-mail faktúra - daňový doklad.
-
V prípade neuhradenia faktúry, budú montážne práce stopnuté a budú pokračovať opäť po úhrade.
-
V prípade ak k úhrade nedôjde ani do troch dní odo dňa výzvy, zhotoviteľ pristupuje k demontáži nábytkov. V prípade uhradenia faktúry po demontážnych prácach si objednávateľ hradí opätovnú montáž nábytku sám.
-
Ak si objednávateľ neprevezme nábytok do piatich dní od dohodnutého dodacieho termínu, je povinný zaplatiť dodávateľovi doplatok ceny do výšky 90 % z celkovej ceny nábytku. Zostávajúcich 10 % objednávateľ uhradí pri prevzatí nábytku.
7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A ZMLUVNÉ POKUTY
-
Objednávateľ môže až do zhotovenia objednávky od zmluvy odstúpiť; je však povinný zaplatiť dodávateľovi sumu, ktorá pripadá na práce už vykonané.
-
Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomne a musí byť doručené druhej zmluvnej strane do vlastných rúk. V listine o odstúpení musia byť uvedené dôvody odstúpenia. Odstúpenie je účinné doručením druhej zmluvnej strane.
-
Odovzdávateľ nezodpovedá za nerovnosť stien a podláh pri montážnych prácach. V prípade nutnosti prerábania nábytkov skrz tieto skutočnosti, zákazníkovi môžu byť naúčtované extra poplatky za riešenie tohto problému a predĺženia času montážnych prác v sume 25€/hod na osobu.
8. OSOBITNÉ USTANOVENIA
-
V prípade objednávky atypického výrobku alebo na žiadosť objednávateľa dodávateľ vyhotoví návrhovú výkresovú dokumentáciu/ vizualizáciu, ktorú predloží objednávateľovi na odsúhlasenie. Objednávateľ svoj súhlas s dokumentáciou vyjadrí podpisom výkresovej dokumentácie/ vizualizácie alebo emailovým odsúhlasením zaslaného podkladu.
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
-
Vzťahy, ktoré nie sú v týchto podmienkach alebo v objednávke výslovne upravené, sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalších platných právnych predpisov.
-
Započítanie vzájomných pohľadávok a záväzkov nie je možné.